Tuesday, March 25, 2014

Takziah... #MH370

Salam...

Saya tahu lewat sedikit...
Sebab saya duduk melepak di living room tanpe hp ditgn...
Channel tv plak bkn channel astro awani...

Just after the announcment...
Saya msk ke bilik tuk bace msg2 di watapp...
Terkedu!
Begitu kesudahannya?
Wpun di sudut hati saya mmg tahu...
Itulah hakikatnya...
Tipu le if saya kata saya xde rs ape2 pun...
Sedih... Sebak... ((My mama cried ms tgk ulangan announcement tu))
Sedangkan melihat accident motor n org jatuhdr motor saya blh menangis...
Menangis teresak2 3 4 thn y dulu bile saya membebel knp jammed sgt teruk bile on the way ke tmpt keje...
Kemudian terdiam bile ade ambulans di blkg saya...
Dlm hati berdoa... Jgn le ape2... Jgn le terpndang sesuatu y xptt....
Tp... 
Itu le... Membebel xsabar... 
Di jadikan tuhan bile menoleh sblh knn saya...
Ketika membelok kereta... Saya ternampak mayat terbaring muka menghadap jalan...
Mmg ditutup... Tp saya nmpk bhgn atas dan kelihatan darah kat atas jalan...
Menangis teresak2  sbb saya terpk "mcm mn famili die? Isteri die? Anak die? Ibu bapa die? Mesti sedih... Knp membebel mrh2 ied sbb jammed? Tgk... Ade org accident?" 
Serius saya menangis sbb smpei kilang kwn saya tegur knp muka sy nmpk mcm org br pas menangis...
Jadi... 
Wpun saya xnmpk... Xjumpe...
Tapi... 
Saya ikuti... Stiap ptg dgr kat fly.fm setiap kali drive nk blk umah...
Antara doa2 saya slps solat utk dipermudahkan urusan pencarian #MH370 dan semoga ahli keluarga mangsa tabah...
Sedih... Sebak...

Fazhi...mesti ko sedih jugakkan?
Some of them is a frenz of my frenz...
Satu office kwn saya y bekerja di freescale...
((Sy th sket2 why is they need to travel to china))
Sbb tu ade rs angin bile terbaca spekulasi2 psl mereka ni...

Itu...
Ketentuan ilahi...
Itu...
Suratan takdir...

Takziah kpd ahli keluarga mangsa...
Semoga kalian sume tabah, redha dan sabar....
Semoga roh2 mereka di tempatkan di kalangan org2 yberiman...




P/S: Tuk rakan2 saya y bakal terbang next week ke Jepun... Semoga selamat sampei dan pulang...

No comments:

Post a Comment