Saturday, March 8, 2014

Selamat hari wanita sedunia....

Salam...

To all pretty ladies...
Happy international woman day...

Untuk wanita muslim...
Bersihkan jiwa...
Tenangkan hati...
Berusaha menuju kejayaan dunia dan akhirat...
Petikan dr kata2 Prof. Dr. Muhaya:
"Semoga kita tidur dengan tenang, memaafkan semua orang, didik jiwa agar cuma ada kasih sayang dan kesyukuran untuk hidup bahagia di dunia dan akhirat"

Itu berita gembira untuk wanita2 sedunia...

Ini berita sedih...

Untuk keluarga mangsa2 MH370...
Semoga tabah menerima apa segala kemungkinan y mungkin terjadi...
Dugaan ini sangat besar...
Tabahlah dan sabarlah dengan ujian dari Allah ini...
Sedih... 
Ye saya pun terasa kesedihannya...
Lagi2 half dari malaysian passengers are officemate bff saya, fazhi...
Baca msg die di cubie je sy dpt rs perasaan die...
Mereka adalah pekerja Freescale Malaysia yang pergi ke Beijing untuk business trip...
Semoga dipermudahkan urusan pencarian passengers dan cabin crew MH370...
#laluan itu juga y akan sy lalu jika ade business trip ke Jepun atau Taiwan... Jenis kapal terbang boeing itu juga y akan saya naiki wpun MH0068/69... Mudah2an setiap perjalanan kami ke sana akan selamat sampai ke destinasi dan selamat pulang ke tanah air...


Selain itu...
Condition nenek sedara saya is not good...
Now she is in HDR ward and rely on machine...
Now is 100% rely on oxygen machine...
Dont remember the machine name...
Tadi doctor ade sebut tp saya dah lupe dah...
Event the doctor pun ckp the condition is very bad but they will try their best...
Till 7.30 then dtg doctor pakar y check my nenek condition...
Mcm klakar gak sbb doctor and mo and practical doctor serta nurse kelam kabut bile the speacilist tu minta dorg check mcm2... 
Mudah2an dipermudahkan urusan nenek saya...
Ya Allah, jika benar sampai waktunya permudahkan lah urusan nenek ku ini ya rahman...
Sesungguhnya hamba mu itu sgt pemurah orangnya... 
Sehingga seblm dia begini bibirnya tidak pernah putus2 berzikir mengingati mu ya Allah...
Bantulah dia...

P/S: Hari ni saya keletihan sbb first time bljr swimming... Saya rasa kelas saya mcm sgt cpt sbb Kitorg dah belajar smpei kicking for breaststroke... Wpun tuk floating terlentang saya bermasalah... Tp tuk floating meniarap and gliding alhamdulillah saya blh... Blh kicking and berenang tp haha saya gerak slow sgt... Xpe le first day kan... Semoga hari2 lain lbh baik dan lbh mudah... Alhamdulillah Allah membantu urusan pembelajaran kami tadi... Allah sayang kami dan kami sayang Allah...


~ hidayah@ied ~
(^_^) Senyumlah... Tabahlah dgn setiap dugaan... Cekallah menghadapi hari2 y mendatang...

No comments:

Post a Comment