Wednesday, March 5, 2014

March 2014!

Salam...

Subhanallah...
Masa sangat cepat berlalu...
Tinggallah February...
Datanglah March...

Masih byk perkara y saya perlu kejarkan tp still xtercapai lagi...
Mudah2an segala urusan dan pekerjaan saya dipermudahkan...
Begitu juga tuk anda2 semua....
Mari kite serahkan segala urusan kita pada Allah S.W.T
Dia yang penentu segalanya...
Dia yang maha mengetahui segala rahsia2 hati kita...
Wpun kita xzahirkan melalui kata-kata ataupun doa...

Tuk bln february...
Ade aktiviti y tlh saya buat bersama rakan-rakan...
Paling yang saya xblh lupe masa jadi volunteer tuk Aqsa Syariff...
First time menjadi volunteer n keje y perlu saya buat sgt mencabar...
In sha allah akan saya crtkan aktiviti februari saya...

Tuk March 2014:
- Perlu diet... berat saya naik mendadak dr 68kg ke 74kg... Tapi last week timbang jadi 70kg... Errr! mkn pe ek? Hari ni 69kg... Perlu usaha keras ni...
- Saya starting from smlm start amalkan diet Atkin... No rice no bread no pasta no nuts no caffeine ((uwaaa! i miss coffee!!))... In 2 weeks must reduce 6.8kg ok! Mampukah?
- Telah buka kembali my report theses n edit sket2... Sgt pening... Sgt lost... Sgt ngantuk bile bc journal... Ya allah berikan aku kekuatan...
- Join swimming class!! Tapi saya sgt risau jika saya kekejangan di dlm air... sbb kaki sy xthn sejuk... Mdh2an di permudahkan...
- Perlu curi masa tuk berjogging di ptg hari... Now haze sgt teruk even in my room i can smell bau haze itu... So saya xbrn nak kuar berjogging... Tunggu haze reda...
- Oh my english! Perlu usaha keras!!! Buku exercise english saya ni xberusik2 langsung... Malas malas why???? Please ied no effort no gain...
- Katam al-quran... Serius patut le byk sgt dugaan2 jiwa xtenang... Mmg lama saya xsentuh alquran... Dari bln puasa juzu' 26 ke 27 xgerak2... Now saya cuba berusaha keras tuk baca slps subuh or maghrib ((now ini waktu y saya berjaya baca)) or isya... Syukur alhamdulillah now dah juzu' 29... One more to go then we start again (^_^) ... Kita isi hari2 kita dgn membaca love letter from Allah n read too the translation...

Tuk hari2 y tlh saya tempuhi....
Thank you allah...
I love you Allah...
Syukur alhamdulillah dtgkan kepada hambamu ini pelbagai perkara y gembira dan sedih sbb buat diriku lbh berfikir dan membuat pertimbangan yang baik....
Mungkin aku tidak zahirkan secara lisan ataupun perlakuan or kata2...
Cukup le hanyaMu yang tahu setiap ape yang aku hajatkan dari sudut hatiku...
Bantulah aku semahu2nya Ya Rahman... aku perlukan setiap petunjukmu...

Ok... jom baca journal ;>

*~ ᓰᙓᕍ@ᖺᓮᕍᗩᎩᗩᖺ ~* 
 (。◕‿◕。)

No comments:

Post a Comment