Saturday, December 25, 2010

Sepetang bersama ibu...

Salam

Hari ni... around 6.45pm saya sudah cabut kuar dr canon....
Bersama2 kak ela ;> hehe
Ade date ngan ibu tersayang tuk g JJ BBT...
Hehehe... sblm 5.30pm my mama dah call srh blk cepat cos dia mahu ke jj tuk cari slack...
Baru plan mahu pulang pas maghrib... tp terpakse le dicancelkan...

So, after maghrib we all gerak ke sana...
Selain mencari seluar... saya plan mahu mkn Kenny Roger's...
Siap demand srh my mama belanje lg... ( hbs tu bagaimanaku mahu byr jike duitku 50hengget pun xlepas)
Tapi... unfortunately that restaurant was out of chicken and we have to wait about 30 to 45 minutes for the chicken...
So, we decided to find the slack first... And still unfortunately, there is no slack that my mama want...
She refused to buy... so i think maybe tomorrow, we have to go to PKNS to find the slack...
So, we went again to Kenny Roger's but this time... the restaurant is FULL HOUSE... ok!!
What the........???
So, saya y tgh lapo... n kalu lapo blh jd kurang sabar...
Terus ajak my mama to dine in at Pastamania...
( it is one of my favvy place to eat (。❤‿❤。) )

Opps.... perasan x? Disini terdapat kesalahan penggunaan bahasa...
Ini malanglish ni... Ini pencemaran bahasa... dan kesalahan tatabahasa...
Hehe... lantak pi le....
Mari... saya mahu bercerita pengalaman saya ketika makan di Pastamania

Huhu... mesti berdebar2kan...
Sambil membayangkan keenakan meatball spaghetti bolognaise...
Ataupun... Alfredo Spaghetti... Ataupun.. cheezy macaroni... ataupun..... hehe


spaghetti meatball from secret recipe

macaroni cheese from secret recipe

Creamy alfredo from Full House

Sudah ko ied!!! Sila teruskan penceritaan (◕‿-) hehe...

Back to the story...
Mase tgh syok mengunyah ayam roasted bersos mushroom gravvy...
Tetibe, ade seorang bdk kecil perempuan lari di depan Pastamania smbil menjerit2 "ayah ayah ayah"
My mama ckp "Allah... anak sape tu?"
Saya pun menjenguk n budak kecil tu sedang berdiri didepan kedai smbil menangis...
Saya hope sgt ade sesape y grab that kid tu and bawa ke information counter...
Tapi y lain hanya melihat saje...
Kemudian die pun terus berlari smbil menjerit dan memanggil ayahnye...
My mama ckp "Angah pegi le tgk..."

So, saya pun bgn.. dan terus keluar dr restoran... and pegi kejar that kid tu...
Y lain?? hanya pandang n tdk berbuat ape2...
Luckily, ade seorang perempuan cina grab that kid and tunjuk ke arah saya...
She thought that i was the mother of the kid...
Bile saya smpei sebelah perempuan cina tu... saya trs ckp " no.. no.. i'm not her mother... but i nak bw die g counter information..."

Thanks to that lady... cos that kid run too fast... n saya xterkejar...
Then, saya pegang tangan that kid tu... but die trs tarik tgn die smbil menangis...
( i guessed she was afraid)
So, saya terus mengusap2 kepala dia n ckp "jom sayang, ikut akak... kite cari ayah"
So die ikut dan saya pun pimpin die... She still crying and shouted ''ayah ayah ayah''
Maka, saya trs dukung die tuk cpt2 sampei ke information counter...
(ok... ramai y pandang... n mesti dorang pk... "ape le mak die ni... jage anak pun xpandei... anak dok jerit2 cari bpk die".. n serius saya malu juge le cos sepanjang jln tu ramai y memandang)

Sampai je, saya terus dudukkan die kat atas kaunter n still pegang pinggang die... cos die still rasa takut lagi...
N trs inform 'bla bla bla' kat girl y jage kaunter tu...
Then the receptionist girl checked y that kid ni dr Kidzone cos kat tgn that kid tu ade tag Kidzone
And that receptionist srh saya tinggalkan that kid tu kat counter je...

Bile saya mahu lpskan tgn kat pinggang that kid... trs that kid tu trk saya...
Ok.. saya terkesima sekejap..
And the recetionist girl tu ckp " die takut tu... selalunye mmg camtu"

Then, saya terus usap2 belakang die smbil pegang rmbut die n pujuk "jap ye sayang, jap lg ayah datang... ssh!! jgn nangis..."
Terus die peluk saya n menangis kat bahu saya... dari menjerit kuat name ayah die... terus die slow down her tone but still calling her ayah...

Orang ramai... tgk n ckp je... mane parent die? shopping sampei lupe anak.. bla bla bla...
After 10min waiting, ade seorg lelaki dtg then ckp "ha!! tu le... kan tadi ayah dah ckp jgn berlari2 tgk dah hilang..."
Then die trs explained kat kami sume... Ok, die letak her daughther kat kidzone... n that kid ni dok berlari2 bermain.. n ayah die dok kejar2 die gak le...
But maybe mase ayah die dok cari die.. then die tgk ayah die xde... trs die berlari kuar...
Then, her daddy thanked to us... n trs dukung n pujuk anak die...
So, saya pun trs blk ke Pastamania n sambung mkn smbil bercerita kat my mama ape y dah terjadi...

Poor that kid... she is veryyyy cute... n i think her age is around 3...


SO... PERINGATAN DI SINI....
Wahai ibu bapa....
Sila beri perhatian kpd anak kecil anda.....
Mereka ini sgt kecil dan tdk tahu ape2...
Jika mereka hilang dr pandangan mata anda...
Dan berlari2 mencari anda...
Dan terserempak dgn STRANGERS...
Mereka amatlah mudah dipujuk dgn sentuhan dan kata2....
Dengan mudah dorang akan ikut STRANGERS itu...
Sayangi lah anak anda xkira di mana... ok?

Dlm unfortunately thing that happened tonight, i'm still lucky... i got new green shirt... huhuhu
(~o❤‿❤)~o

۪i۫۰۪e۫۰۪d۫۰_۪k۫۰۪e۫۰۪a۫۰۪i۫۰
(。◕‿◕。)

No comments:

Post a Comment