Monday, December 13, 2010

pulangnya jemaah haji malaysia....

Salam....

Entry ke-2 tuk  hari ni...
Entry y ini.. saya mahu tulis dr minggu lepas...
Tapi mencari mood....

Ibadah haji di kota mekah y suci telah berakhir...
Umat muslimin dan muslimat sudah mula beransur2 pulang ke tanah air masing2...
Begitu juga ngan jemaah haji dari malaysia...

Tanggal 8/12/10.... ibu bapa saya pulang ke tanah air selepas selesai menunaikan ibadah haji...
Alhamdulillah semuanya selamat ;>


mummy, afif and ummi
[before gerak ke klia]


sudah sampei! mari bergambar ;>

Flight parent saya delayed 1jam....

SV5318 is delayed!

















Sepatutnya sampai 9pm tp mereka sampai around 10.15pm...



Mari bergambar! Afif.. cepat senyum













So, kami y memang dah prepare kamera baek punye... mendecidekan diri tuk bergmbr di klia
(hehe... xde keje btl kami ni kan?)







Amboi-amboi!
 

Mereka y dah berkahwin... Akak and adikku
  
 
Aku y masih solo...  (。❤‿❤。)

Then around 10.30pm, kami turun ke Arrival Floor...
And hmpir sejam kami tunggu jemaah haji sume keluar dr imigresen...
Ramainye umat manusia y menanti jemaah haji...
Sambil2 tunggu tu... hehe.. sempat kami berposing2 n bergambar2 lagi...
Memang le anak haji yahya ngan hajah norizam ni... xde keje betul!
(alahai! dah kene tukar dr puan norizam jadi hajah norizam... tp saya lg suka bunyi 'puan norizam' itu)


Menunggu dgn penuh sabar...


Echeh2... bergaya ayu...
 
sabar menanti  (◕‿◕✿)

gaya candid y xmenjadi...

Kejadian ketika kami di KLIA:
Ayah saya kuar dulu kemudian baru ibu saya...
Kakak saya dah menangis2 sebab msh xnmpk mak saya...
Ok.... waktu tu mmg syahdu sket... cos ramai y memeluk jemaah haji y baru tiba...
Ade y menangis... ade y gembira....
Suasana agak syahdu bila sang atuk memeluk anak2nya dan anaknya meluru lalu menyalam bapanya...
Kemudian sang atuk bertanyakan kehadiran cucu kesayangan....
Aduh! Syahdunya... tp saya dah xlarat mahu menangis....
Kemudian bile ibu saya kuar saje... terus kami meluru dan mencium ibu saya....
Then saya terus menemankan ibu saya bersolat isya di surau...
After solat, then baru berbincang psl one of my mom bag tersangkut kat flight lg satu and the flight will be landed on 2.30am...
So saya suruh adik and akak saya blk dulu... biar saya y tmnkan mnak ayah saya kat cni...
Sampai kul 2.30am, saya dah tersengguk tahap kronik cos mengantuk....
After dpt bag kami trs bergerak pulang...
And thanks to Pakcik Azmi (kawan ayah saya) y juge dok temankan kami... N juge drive kete kami tuk pulang ke klang...
Serius, saya sangat ngantuk sehingga terlelap dlm kete...
Kami sampei di umah kami around 4am...
Ok... saya xde tunggu2... cuci muka salin baju lapangkan katil then tido bersama2 mak saya....
Dan esoknye... saya meng'declared'kan diri saya latecoming pertama tuk thn 2010/2011.. ;>
Hehehe....


'
'
'
'
'
gambar mama xde cos abah kuar awal dari mama...
then bile nmpk je mama kami xde ingat kamera gambar lagi dah...
terus salam, peluk, cium and mama terus ajak pegi surau....

p/s: entry ni spttnye di publish smlm... tapi cos tunggu lame gile mase dok upload gmbr... so terpakse saya published hari ni ;>

۪i۫۰۪e۫۰۪d۫۰_۪k۫۰۪e۫۰۪a۫۰۪i۫۰
(。◕‿◕。)

No comments:

Post a Comment