Monday, December 6, 2010

kesungguhan...

Salam...

Hari ni xtivity y saya lakukan adalah ke rumah org kawen dan juge menonton wayang...
Kami (saya, edora n her hubby) menonton crt kartun Rapunzel...
Saya bkn le suke sangat tuk tgk crt kartun di wayang...
Yang ini adalah yang ke-3 selepas Ratatouille (btl ke ejaan ni?) and Ice age 3...
So far, graphic sangat cantek and jalan crt sgt fun dan tdk membosankan...
Sangat kelakar... penat kami sume dok bantai gelak...
Watak2 kartun sgt comel... especially Rapunzel and Flynn Rider (hehe flynn rider sgt charming... ;>)
So, for those y nak g tgk... sangat berbaloi tuk pergi, ok?

Kenapa entry kali ni bertajuk 'kesungguhan'?
Sebab... dalam life kite...
If we hardly want something, we need to struggle to achieve the target...
Sekarang ni, saya memerlukan kesungguhan utk realize kan impian saya...
Impian saya?
Tak byk... impian tdk perlu byk... nanti xterkejar....
Wat mase skrang... my dream is to further study...
Saya inginkan kepuasan hati memegang scroll Master before saya mencecah umur 28thn...
Kenape?
Sebab itu mmg plan saya dr mule2 saya masuk belajar ke Uitm...
So, saya perlu utk bersungguh-sungguh capai impian saya...
Kawan-kawan... doakan saya, ok?

Kesungguhan...
Ok... y ni utk para2 lelaki...
Sesungguhnye... jika anda sume mahukan seseorang perempuan...
Silalah tunjuk kesungguhan anda...

Kenapa ye saya tulis mcm ni?
Blh ke saya tulis disini?
Ok... ini blog saya... maka suke hati saya le nak tulis ke tidak...
Jika xsuke, maafkan le saya and kamu2 tdk perlu teruskan membaca entry or blog ini...
(gaya mcm ramei sgt je bace blog ko cik ied oiii!)

Ok.. begini....
Ade someone y cakap saya tlh mereject die berkali2...
Ooo... yang ini sungguh saya tdk perasan...
Ade ke die cakap? Ke die bergurau tapi sebenarnye di sebaliknye?
Saya tdk tahu.. dan saya tdk perasan...
Then, saya cuba memberi peluang tuk dia...
But, as i can see.... there is no 'kesungguhan'....
Tiade kesungguhan di sini...
Tiade kesungguhan y die tunjukkan pada saya...
Bagi saya, jika seseorang mahukan seseorang juga...
Dia perlu tunjukkan kesungguhan...
And banyak cara y blh ditunjukkan dgn kesungguhan...
Berfikirlah wahai lelaki...
Kamu itu adalah hamba y bijak...
Dan kamu itu adalah pemimpin utk kami semua...

Saya rasa... utk soal2 'begini'... perlu ada kesungguhan...
Kenapa?
Saya perlukan kesungguhan seorang lelaki utk membimbing saya ke jalan yang baik...
Saya perlukan kesungguhan seorang lelaki utk melakar masa depan yang cerah...
Saya perlukan kesungguhan seorang lelaki utk berjuang demi kehidupan...

Sedarlah...
Kita ini bukannya mereka y berumur belasan tahun...
Kita juga bukannya mereka y baru mengenali bebasnya belajar di universiti...
Kita juga bukannya mereka y baru kenal erti dewasa....
Kita ini sekarang, perlu fikirkan masa hadapan...
Bukan untuk setahun 2 tahun... tapi untuk tempoh bertahun-tahun...
(Ok... saya ini memang org y pkkan future... sejak dr skool dulu saya sdh wat plan for my future... not for a year but for the next 10 years... poyokan saya? hehe)
But then, in the middle of the plan...
If anything happen, then that's what we call 'faith'...
Tetapi, jika sape2 pernah belajar tentang qada dan takdir itu...
Mesti tahu, qada dan takdir itu berlaku diatas apa y kita lakukan...
(yang ni saya mls nak crt details... ape y ustaz saya ajar mase skool dulu saya sdh pun ingat2 lupe)

Yang pasti setiap apa y terjadi kepada kita itu, adalah ujian dan ujian itu Allah turunkan kepada orang2 y mampu menerimanya...
Yang pasti perlu berusaha... dan usaha kita itulah kesungguhan kita...

Maka...
Untuk cucu-cicit nabi Adam S.A.W...
Mari kite berusaha utk tunjukkan kesungguhan kita demi kehidupan yang sempurna

p/s: Maafkan saya jika ada y tidak senang dgn entry kali ni... Y baik itu datangnya dari Allah S.W.T dan y buruk itu datangnya dari hamba2nya seperti saya... Wallahu'alam...

۪i۫۰۪e۫۰۪d۫۰_۪k۫۰۪e۫۰۪a۫۰۪i۫۰
(。◕‿◕。)

No comments:

Post a Comment