Monday, December 20, 2010

cinta kerana apa?

Salam

"Saya cintakan kamu kerana pengaruh syaitan... walaupun saya tahu itu salah... Tapi, dengan nama Allah saya bukannya cintakan kamu kerana kecantikan kamu"

Herm... kata2 diatas ni saya baca di salah satu blog mengenai seorang perempuan non-muslim y sangat cantik dan seksi...

Dia disukai ramai kerana kecantikan dan personaliti dia...
Lalu, dia didatangi 3 org lelaki...  kaya, kacak dan biasa2 saja...
Lelaki kaya itu ditanya kenapa dia sukakan perempuan ini... jawapan kerana kecantikan
Lelaki kacak pula ditanya kenapa dia sukakan perempuan ini... jawapan kerana tubuh badannya...
Lelaki ke-tiga, seorang y biasa2 sahaja ditanya lalu ia menjawab "Saya cintakan kamu kerana pengaruh syaitan... walaupun saya tahu itu salah... Tapi, dengan nama Allah saya bukannya cintakan kamu kerana kecantikan kamu" dan lelaki itu berkata "Maafkan saya" dan terus berlalu pergi....
Kemudian, setelah bertahun2... ibunya menjodohkan dia dgn seorang wanita...
Dan apabila melihat wanita itu, dia terkejut... Lalu bertanya kepada wanita itu kenapa dia memilih lelaki itu...
Jawab wanita itu "Saya cintakan kamu kerana agamamu".
Wanita itu adalah perempuan y pernah lelaki itu sukakan dan wanita itu jatuh cinta dgn lelaki itu atas keikhlasan dan kejujuran jawapan lelaki itu...

Membaca cerita ini di blog itu... (cerita kat atas tu tlh saya ringkaskan ye kawan2)
Membuat saya terfikir... kerana apa sipolan itu sukakan sipolan ini?
Tapi, jawapan2 itu sgt2 lah subjektif dan juge complicated...
Biarlah isis hati mereka itu... mereka saja y tahu...
Asalkan mereka itu benar2 jujur dan ikhlas atas ape y mereka rasa...

Benarkah susah untuk mencari mereka y benar2 ikhlas sebegini...
Wallahu'alam....


۪i۫۰۪e۫۰۪d۫۰_۪k۫۰۪e۫۰۪a۫۰۪i۫۰
(。◕‿◕。)

No comments:

Post a Comment