Monday, February 3, 2014

Blessing sunday...

Salam...

Saya kah y gila kerana msh tdk tido lg?
Hehe....
Ini mmg keja gile...

Hari ni...
Hari yang menggembirakan kerana dah lm rasanya saya dan fazhi tdk duduk berdua dan berborak...
Ibu tercinta hari ni bersemangat memasak tumis air telur dgn ikan sumbat sambal bawang...
Makanya saya mengajak fazhi join saya mkn lelagi suaminya bekerja di hari Ahad y indah permai...((sangat le permai sbb cik Ied bgn lmbt gara2 tido lmbt dok lyn running man smlm))
Selepas sesi bersantap, cik Ied dgn bersemangat membuat kek coklat tuk anak buah kesayangan y tibe2 teringin mkn kek buatan rumah... 
((Jgn bersemangat dgn kehebatan saya membuat kek))
Itu sume hasil dari instant cake flour brand gemini y saya pun xpnh dgr...
((Insiden sangat haru biru ye rakan2 bile tibe2 butter itu tdk sebati dgn telur 3 biji ok!))
Makanya ibu tercinta dgn slumber memasukkan telur sebiji lagi tnpe mengikut sukatan resipi 
((dan cik Ied pd mulanya meragui experience ibu tercinta... Err! My Mama... Kek buatannya selalu kurg menjadi ataupun bantat... Jadi saya tdk berslh meragui tindakannya... Hehehe))
Tapi... 
Hasilnya... Fuiyo!!! Kagum2
My second cake ni menjadi.... 
Lalu ku bungkus2 kan tuk hantar ke rumah Dina...

Y kasihan ya si afif demam...
Macam mana saya blh xperasan y dia sebenarnya menangis?
Saya ingat bdn dia pns sgt n sebab tu mata dia berair...
Now... Saya percaya dgn kata ibu saya...
"Afif tu kadang2 dia termenung n muka dia sedih sangat ngah... xtahu die pk ape tp nmpk le die tu tgh sedih" 
Aduh adik ku... Jgn lah ko marah beria2 si kecil y berumur 4thn ni...
Nak tegur pun tegur lah secara berhemah..
Lihat... Die sakit kemudian menangis tanpa bunyi...
And he resemble me...
Y suka pendam perasan sedih... 
Suka termenung... 
Suka tiba2 menangis tanpa reason bila duk sorg2... 
Now... Alhamdulillah demam dah kebah...
Tanpa jumpe doctor kat Htar ((gile lama tunggu turn... 1 bilik ade 3 doctor... Tp mase tuk 1 patient almost an hour... So adik saya pulang bile demam afif kebah... Luckily, ms saringan MA dah siap2 kasi ubat makan kat afif sebab pns sgt))

Ape2 pun... 
What a blessing sunday sbb dah lama kami x duduk berborak bersama2...
Dan bertiga2 bercerita perihal masing2.. 
((Xde le byk sgt crt... Lbh kpd Dina y terkena virus n di jangkiti rashes))
And Lily dan zara so cute... 

Semoga hari2 seterusnya buat saya tersenyum...
Hadiah dari Allah hari ni sgt indah...
Terima kasih Allah (^_^)

~>> Ingin share this thing... Quoted by Elizabeth Edwards via #pinnterest
**** To all ladies, change our angle, take a turn and move steps forward... Dont look back until we find our path, then only a few second look back to remind our bad memory, our last action and our good moment. Then give a nice warm smile, look forward, walk and do our best for the future... (ღˇᴗˇ)。o♡



P/S: Jangan berhenti berharap... Jangan berhenti berdoa...

No comments:

Post a Comment