Monday, November 22, 2010

soal hati?

Salam...

Ish! Sepatutnye... saya dah kene masuk tido dah...
Tapi... saya menyambung projek movie all the nite ;>
Hehe... sudah ku tonton GI joe ini... tapi masih mahu layan lagi...

Entry baru dah pun ku post...
Tapi... mahu tmbh entry lg... blh x kawan2?
Xblh pun... saya mahu tmbh juge....

(sambungan di buat pd hari ni... hari ahad 211110 2340)

Hemm... semenjak 2menjak ni....
Actually... after kekwn saya dikilang berenti beramai2 (3 tahun y lalu...)
Saya agak mudah menitiskan air mata...
Kemudian, selepas melepasi umur 25thn...
(haha... saya msh muda lg.... 25thn itu pada thn lps ;> )
Saya agak mudah tersentuh.... n kekadang tu menjadi lebih sensitif...
And agak cepat menangis... especially after solat...
Tapi, saya seboleh2 nye mengelak dr menangis di depan kawan2 n famili....
And saya cube sedaya upaya utk tdk menangis walaupon saya seorang diri...
Jangan tanya kenapa... cume saya rasa lemah jika saya menangis... (@___@!!
Yang ini masalah hati saya y xdpt dibendung skrang... adoi!

Errr.... entry y saya tulis ni cam xde kene mengena ngan tajuk utama ;>
Hehe....
Semalam... masa tajuk entry ditulis... saya agak resah ngan soal hati saya...
Then... saya ade berborak ngan kawan saya di ym...
Slps berborak and received some advice from her... saya agak cool n relax...

Yang pasti... there is someone y menyebabkan hati saya agak berbunga2...
(berbunga2 ke?)
Rasanya tak... tapi buat saya agak tenang... mungkin ;>
Buat saya hendak berubah kepada y lbh baik...
Ermm... saya sdg belajar tuk menutup aurat dgn lbh sempurna...
Sedang berusaha tuk kembali rajin mengaji after solat maghrib...
Sedang berusaha memupuk diri bangun awal dan membaca ma'thurat y dah lama saya xsentuh..
(mari rakan2... kite perbanyakkan mengaji dan berzikir)
Tidak mengeluarkan kata2 y xsepatutnye bile bercakap n marah...
Sedang belajar agar tidak mudah marah... sedamg belajar tuk lbh bersabar...

Mungkin dia punca saya ingin berubah...
Mungkin juga berkat doa mak ayah saya y ingin saya berubah...
(y ini mungkin lbh tepat...)

Terima kasih utk dia... y menyebabkan saya berubah...
Terima kasih utk mama and abah... y sentiasa mendoakan kebaikan utk saya...
Terima kasih utk Allahu Ya rabbi... kerana menunjukkan jalan utk saya dan mengkurniakan perkara y baik2 utk saya... Syukur alhamdulillah...

Jangan tanya saya siapa dia...
Mesti le saya xnak ckp sape orang nye... hahaha (gelak jahat aku kat cni... opss... opss)
Yang pasti hati saya agak keliru dgn apa y saya rasa skrang....
Kerana sebelum ini dia itu xpernah mendapat tmpt dihati saya...
Dan saya tahu saya juga x mendapat tmpt dihati dia...
(siapa lah aku ini... --> lagu amy mastura siapa lah aku...)
And my friend told me that my heart should take a rest...
(you know who you are frenz... and i will take your word... surely...)
Cuma... mengingati dia kadang2 buat hati saya gembira...
Mengingati dia juga buat saya jadi keliru...
Jadi... biar lah apa y saya rasa ini mengalir...
Satu masa mungkin akan berhenti...

Yang pasti... ini pegangan hidup saya...

[Menyukai xsemestinya disukai...
Menyintai xsemstinya dicintai...
Berterima kasih pada orang y menyukai saya kerana sudi menyukai saya y biasa2 saja...
Berterima kasih pada orang y saya suka kerana sudi tdk membenci akan apa y saya rasa padanya...
Dan menyukai seseorang itu lbh baik dari membenci...]


۪i۫۰۪e۫۰۪d۫۰_۪k۫۰۪e۫۰۪a۫۰۪i۫۰
(。◕‿◕。)