Saturday, November 6, 2010

Hari ni dlm sejarah...

Salam...

Malam ni... tanggal 6/11/10... untuk pertama kalinya...
Saya tido sorang2 di rumah...
Kawan saya... agaknya... tdk dpt dtg atas sbb tertentu (T___T)

FYI, my parent skrang dah berada di tanah suci mekah...
Have i mentioned to you all? Nope, rite?
Well, the day mereka mahu ke sana...
Rumah kami dipenuhi orang y dtg menziarahi dan mendoakan mereka...
Maka, di atas sebab2 begitu ramai y concern jika saya duduk sorang dirumah...
Selain dr faktor, orang2 y suka wat jenayah... saya ni kan berpenyakit orgnye...
Jadi, sedikit merbahaya tuk tido sorang2 di rumah...

Tapi, Allah itukan maha pelindung...
Allah itukan maha penyayang lagi maha pengasih...
Mudah2an... saya dibawah lindungan Allah S.W.T

"Tawakal tu'ala allah" --> ayat ini bermaksud tawakal kpd allah
Tawakal disini perlu di iringi dgn usaha
Usaha saya:
1) Dah sms kwn saya dan ajak die tmnkan saya
2) My mom dah tahu saya tido sorg2... jadi saya minta dia doakan keselamatan saya disini...
3) Saya sdh inform adik, akak n puan dina y saya sorg2...
4) Pintu2 semua saya sudah kunci n sendal...
5) Lampu di dapur and living room mmg saya sll biarkan menyala...
6) Kunci kereta and rumah saya dah bw msk dlm bilik
7) Kunci kereta adik saya y mmg best (alarm die bunyi sket punye kuat) saya bw juge ke dlm...
 jika emergency, saya tekan je alarm kete die dr dlm bilik
8) Doa... saya skrang tgh memohon perlindungan dr Allah... "ya allah, lindungilah hambamu ini dari sebarang musibah, bencana dan ketakutan. Kepadamu lah hamba mu ini berlindung"

Mesti korang pikir... "alah, duk umah sorang je pun... ape nak takut?"
Ok... maaf le, kalu korang rasa saya agak beremosi... tapi...
Serius, hari ni dlm sejarah saya terpakse tidur di rumah sorang2...
Dengan kesihatan saya y msh berada di thp y tdk memberangsangkan...
Uwaaaaa!!! kalu saya kene attack sape mahu bawa saya pergi ER nanti???
(ok... ayat ty ni mmg emosi... kite abaikan, ok?)

Ok... entry stop disini...

۪i۫۰۪e۫۰۪d۫۰_۪k۫۰۪e۫۰۪a۫۰۪i۫۰
(。◕‿◕。)

4 comments:

  1. cik ied, sy doakan awk sihat2 je ye mlm ni.maaf x dpt teman kamu di rumah.ada hal x dpt dielakkan.sleep well ok.nite.

    ReplyDelete
  2. cik faxxi... trimas... segalanya selamat...
    pagi2 puan dina sdh call srh g kuar breakfast...
    hehe... luv korang sume ;>

    ReplyDelete