Saturday, November 27, 2010

berjumpa my-so-called-exstarian

Salam....

First of all...
Thanks kak ela cos temankan saya sampei kul 7 tadi...
Hehe.. xde mende nak borak sgt tadi except berdiscuss psl kes pagi tadi....
which i realized, in working communication is important...
And selain dari kak ela, mior n abul n kak arfah mmg berjaya memeriahkan suasana petang jumaat di office le tadi ;>
Memang klakar... kami bercerita psl Himawari...
Bkn ibu sinchan ye... tp minah jepun Pe Dc RnD y bernama Kanae .?.?. (surname die aku xhengat le plak) itu dipanggil Himawari....
Penat jugak gelak sampei aku terpakse pegang2 pipi mase gelak cos pipi dah tegang....

Purpose saya kene stayed cos mahu jumpe kawan2 saya masa belajar kat STAR, Klang dulu...
Memule agak berat nak pegi cos badan msh sakit2 akibat jatuh terlentang di pagi hari khamis pada tepat pukul 12.30am di laman rumah saya...
Ok cerita tu agak tragis....
Later i wat entry pasal kejadian tu...

Memandangkan saya sudah berjanji nak jumpe Hazim...
And die juga nak pass kad Kawen kawan kami masa skool di Star, Klang
So, saya pegi juge...
Lagipun, saya mahu juge jumpe Puan Nadia y sedang bergelar "Ibu Buyung"
Dengan kelajuan standard, saya drive kete saya masuk ke SS10 n amik ke SS11
Kemudian, kat cni saya curious...
"If saya lalu terus and menuju ke SS2, mesti saya kene pusing jauh sket tuk ke SS7... Then saya decide tuk lalu dpn Maybank and ikut jalan ke SACC & PKNS... Then terus msk ke simpang kiri n terus ke SS7"
Haha... tahu xkesilapan saya?
Jalan y saya pilih tu pun lalu dpn SS2... n saya terjumpe pintu gerbang Uitm...
Cume jalan y saya pilih itu sedikit jauh n sesak berbanding jika saya straight je menuju ke SS2...
Persoalannya.... how come i can forget the route to SS7?
How come i forget that to go to SS7, i must pass the main entrance gate of Uitm?
How come i forget that Uitm is in the middle of SS7 and beside SS2?
How come????!!!! (OMG! i can't believe myself!!)
Ya allah! i've had studied in Uitm for 4years... and SS2, SS3, SS4, SS6, SS7, SS8, SS9, SS10 & SS11 were our playground!
Tempat2 itu sume adalah tmpt2 kami pegi makan, shopping, cuci mata n rileks2 masa study...
And juga... SS6, SS7 and SS8 adlh tmpt2 kami menyewa rumah...
Sungguh... saya xblh terima apa y terjadi tadi!
Rasa nak hantuk kepala di stereng n ketuk2 kepala sekuat hati...
(Tapi saya xsampai hati le plak cos badan saya msh sakit... xkan nak kasi sakit lg... adoi!!!)

Luckily, after meeting with Hazim and Nad & the husband...
Terubat sket rasa kesengalan saya...
N dgn kedatangan Puan Zatil... lagi le terubat...
Serius.... teringat zmn mase skool dulu..
Zaman kenakalan i masa skool dulu...
(no need le crt lebih2.... saya mmg nakal... kaki ponteng kelas... cabut dr skool bile bosan... counter cikgu disiplin tanpa perasaan bersalah... bla bla bla bla)
Lama juga kami bercerita... sampei penat wat lawak n gelak2...
Memang happy and terubat kerinduan..
And saya teringat kembali memori masa belajar di Form 4 and Form 5 di STAR

Nad... msh seperti dulu... bile dah terslh ckp... mesti trs tukar topik...
Hazim... selalu curious n akan kene kan kami kow2 punye...
Zatil (sometimes kami pgl kecik or tulip)... berciri2 keibuan n kalu ckp mesti berciri2 keagamaan...
Saya... hehe... jgn terkejut... jike dgn kawan2 saya y suke berckp n melawak ni... saya lebih suke mendengar and gelak jike mereka wat lawak... sekali-sekala saya menyelit juge... but most of the time, i become a listener... itu le saya bile dgn mereka (^__^)
Nawa... hubby nad and saya tdk kenal sgt... tp dia mmg klakar... die juge starian cume saya xknl... die knl geng2 kami except me... maybe because all of them live at port klang...
only me at andalas and hazim at kapar...
And maybe becuase of Hazim, nad and zatil were a classmate... dak2 kls perdagangan
Liana (kak nik) and edora (edot) adlh dak2 kls ekonomi
Only me who from Science class... and i wasn't a very friendly during my skool
(and compared to myself now)
Hanya mereka lah kawan2 saya y sgt2 closed ngan saya di STAR

And i rapat dgn dorang because kami adalah bdk2 y bertukar ke sekolah STAR...
Edot and me were from SAMTH( sek agama men tinggi hishamuddin) and we are closed friend since we were in form 1...
Kak Nik was from one of pondok skool at Terengganu
Zatil from SMA (maahad... but i dont remember the skool name)
Nadia n Hazim were from another primary skool...
So, we met there as new student and became a friend...

All of us is still live in Klang (except zatil, she has moved to Ipoh)
But, we only met once a year... if all of us have time
Very pity... but our life is different now....
And now, we tried our best to seeing each other...

For mereka.. geng2 saya
Maafkan aku ye... cos dlm ramai2 aku le y plg jarang contact korg...
Aku le y plg senyap... xupdate info aku kat korg... sori ye...
Yup... aku phm hp kan ade... blh sms or call...
But korg tahukan aku camne? korg knlkan aku macam mane?
But... i will try my best to keep in touch... insyaallah ;>
And Hazim... aku doakan ko jumpe the 'only one' n ko dpt kawen tahun depan...
To kak nik... ko pun sama....
and korang doakan aku juge ;> cume jgn le waktu terdekat ni... hehe
Aku byk lagi mende nak kejar...
(korg tahukan aku ni cam ne? aku kan dr skool dulu ade wat plan tuk life aku)...
Tapi, jike dah sampai jodoh aku (haha... sampei skrang pun aku xpnh ade pakwe... lg mahu ckp psl ni)
Korg mesti dpt kad kawen aku punye... N korang antara org y terawal tahu... Just pray 4 me, ok?
I deeply hardly missed our old days... (。❤‿❤。)

۪i۫۰۪e۫۰۪d۫۰_۪k۫۰۪e۫۰۪a۫۰۪i۫۰
(。◕‿◕。)

No comments:

Post a Comment