Saturday, November 20, 2010

pemahaman?

Salam....

Tajuk macam gempakkan?
Actually, saya xtahu nak tulis tajuk ape...
And currently saya smbil dok tekan2 keyboard smbil menengok movie "i am sam"

Pemahaman?
Hem...
Skrang ni dah hmpir 3weeks parent saya berada di kota mekah...
Selama 3 minggu ni, everything kat umah ni saya y uruskan...
Dari basuh baju, kemas rumah, lipat baju, basuh pinggan, beli groceries, bsh pinggan, bla bla bla...
Basuh baju n basuh pinggan itu mmg keje standard le...
Tapi, lipat baju? Ohh! i hate lipat baju....
But still terpakse lipat cos dah berbakul2 baju y di basuh and xterlipat....
(menci! menci! menci!)
Tapi... bile melipat tu... tetibe terkenangkan my mom y selalu lipat baju kitorg sume...
Kesian ibuku.... terpakse melipat baju kami sume cos anak gadisnye xsuke lipat baju...

Bile time mengemas dapur, penatnye bkn men le!!
Especially kalu balik2 keje je kene g tgk kat dapur....
Paham dah saya! Ini le yang my mom rasakan setiap kali blk keje...

Bile kene make sure all the trash mesti kene bungkus and kene buang dlm dustbin early morning...
Early morning disini adlh pd pukul 6.15am ke 6.30am....
Huk huk huk... that time i baru je nak bersolat subuh...
Betapa kelam kabutnye saya... begitu le my mom setiap pagi...

And one more pemahaman when my mom penat2 msk...
Then saya blk keje n ckp xmahu mkn...
Alamatnye mknn tu sume disimpan dlm peti sejuk...
Mesti ibuku kecewakan?
Well... itu y saya rasa bile penat2 blk keje then berusaha msk nasi...
Panaskan all the food y kat dlm fridge tu...
Goreng ayam le... Tapi, sekali tu adikku kate sdh mkn siap2 or xmahu mkn...
Aduh!! kecewanya hati....
Kasihannya ibu ku.... bile melayan kerenah kami y macam-macam ni...

Ish! xsabonye mahu tunggu 8 Disember ni... aku mahu peluk cium my mom...

~ mama, i luv u so much (。❤‿❤。) ~

۪i۫۰۪e۫۰۪d۫۰_۪k۫۰۪e۫۰۪a۫۰۪i۫۰
(。◕‿◕。)

1 comment: