Thursday, April 24, 2014

Medical check up...

Salam...

This month my kilang sedang rancak menjalankan medical check up tuk warga2 canon 30 thn ke atas...
Dan saya salah seorang drpdnya...
Oh no! Tak lama lagi saya bakal masuk 30 series...
Hehe...
It's ok...
Tu membuktikan saya semakin matang... 
Tapi still maintain cute n young... Hehe

Hari ni saya n fiza plan tuk wat check up...
Saya hanya berpuasa makanan sahaja...
Air kosong, bgn2 tido saya minum 2 gelas...
Tapi kak rona kate bila saya minum, struktur darah saya akan berubah...
Lalala... 
Masa xdpt diubah kembali...

Today hanya ambil darah, check bmi dan check blood pressure...
2nd check up akan check jantung, ecg and xray...
Tapi itu akan dibuat di private hospital...

Result saya?
Berat naik 1kg...
Ape y sy mkn? Ape y sy mkn? Confuse...
Dah jg hbs mknn ni...
So after this saya kn monitor closely...
Mission turunkan berat bdn xhbs lg...
Darah?
Sangat senang ambil tp sakit woo ms kn cucuk tu...
Saya tgk darah msk dlm picagari, terasa seperti nak pitam...
Blood pressure?
2 kali ambil...
Kali pertama saya xperasan reading...
Kali kedua saya tengok...
80 xstop...
70 xstop...
((Dalam hati... Allah pesal xstop ni... Stop le stop le...))
65 xstop...
Ke mmg mcm tu machine tu function?
Saya xpernah teliti btl2 mc ni?
Result?
90/60 ((unit xhengat... Nnt saya tny kwn2 y dok dlm bidang medical))
Rendah...
Xkan sbb xmkn?
Ntah le... Tp fiza lg xmnm air bagai tp blood pressure ok je...
Kecewa...
Bakal dpt further consulatation le jwbnye nnt ms 2nd checkup...
Ujian allah...

Terus satu hari sy mkn berat...
Amik sket nasi... Dgn xmalu minta kat fizah...
Petang mkn yong tau fu n ayam uncle bob
Tapi semua tu kongsi ngan kak rona...
Semalam saya hanya mkn biskut hifibre jacob ngan tuna...
Xkn sebab tu???

Hopefully nnt 2 nd check up
Saya ade di canon...
And result ade changes...

Mengantuk! Dah brp kali menguap...
Says sangkut bhgn saya...

Hopefully everything goes well...
Perlu sambung perah otak tuk thesis...


Bekas fav baru... Tuk saya bancuh green tea...
Bersemangat nak kurus (^_^). 

Ok da... May allah bless u 
Assalamualaikum...

~ hidayah@ied ~
Tabah, sabar, redha dan doa...





No comments:

Post a Comment