Sunday, April 6, 2014

Rezeki dari allah

Salam...

Hasrat tuk menonton running man terpaksa dilupakan sbb S One tgh dok tayangkan "my love from the star"

Topik entry ini --> rezeki dari allah...
Jeng jeng jeng...
Why? 

Ok... Sila baca dgn penuh istiqamah....
((Hehe... Ok xperlu sgt pun xpe... Ikut diri masing2 le ye))

On friday, there is something happend y tlh bnr menguji saya...
Tapi kata2 kak rona seperti biasa bila saya kata "sbnrnye bln ni saya kn byr road tax kete kak... Kak suzie ckp if die y kat tmpt sy die dah xth nak buat mcm mana... Mesti dh nak menangis xsenang duduk..." 
Lalu dia ckp "hidayah, ujian allah tu tuk org y mampu menerimanya..." 
Ok... Saya ingat... Mmg sangat ingat... Sbb tu dr pagi hingga petang saya pujuk diri agar bersabar and pasti ade hikmahnya perkara itu terjadi...
Tidak mengapa hilang rezeki saya... 
Mungkin ade kelalaian salah silap saya di mana2 sehingga rezeki saya ditarik...
Mudah2an allah akan melipat gandakan rezeki saya selepas ini...
Dan untuk mereka y dgn penuh percayanya membantu saya...
Sungguh, mudah2an allah melipat gandakan rezeki2 mereka dari pelbagai sudut dan ruang...
Terima kasih... 
Sesungguhnya mereka terbukti kawan ketika senang dan susah...
Sungguh saya sayang mereka dgn sepenuh hati...

Hari ni...
Selepas swimming class...
Saya, fazhi n dina went to mid...
Sebenarnya mmg terasa mls nak kuar ke mana2 hari ni...
Tapi, awal2 fazhi dah ckp ade 3 org kanak2...
Of course susah nak handle if only dina n her...
So saya pun join... 
Ye le kawan2 saya kan... Merekalah y membantu senang susah saya...
Tapi macam ade sedikit kelakar, ibu2 mengajak si bujang ini untuk menjaga anak2 ketika ibu2 ingin bershopping... 
Hahaha...
Lalu, teringat message Rose tuk kuar ngan saya...
So saya pun message dia dan we all together2 bersama2 lunch di Belanga...
Sebelum dia pulang, dia bertanyakan keadaan saya skrang...
"Ok.. Ok rose sangat ok... Jangan risau... Bila aku nekad aku akan buat... Ade byk perkara y lbh penting dlm hidup aku perlu aku risaukan n fikirkan dari mende itu... Pe le sgt mende tu... Selama bertahun2 aku hidup, tetibe je mende tu jadi... Rasa xberbaloi nak fikir perkara y xpenting mcm tu... Aku ade korang semua... Itu lbh baik"
Ayat dia buat saya terharu sehingga saya hug dia...
"Keliling ko org2 y baik2 ied... Kawan2 ko sume org baik2 ied... Siapa y kite kawan siape y kekal dlm hidup kita, itu lah y corakkan kehidupan kita... Baiklah mereka baiklah kita... Beruntunglah ied... Dugaan y ko dapat tu pun sbb Allah sayangkan ko... Semoga ade perkara y lbh baik akan berlaku ied..."
Huhu... 
Menangis saya ketika asar tadi sbb terasa bersyukurnya saya dikurniakan rakan2 y sangat2 membantu saya... Mendoakan saya... Mengajak saya ke arah perkara y baik2... Yang on the spot trs dtg jumpe saya masa saya down... 
Thank you fazhi n zam y sudi dtg tenteramkan saya suatu ketika wpun sudah berkeluarga...
Sungguh hubby2 korg memang sgt baik and memahami... Beruntunglah korg... 
Semoga korg kekal abadi till jannah...
And semoga jika saya berkahwin, biarlah bakal pujaan hati saya itu sgt2 memahami seperti hubby2 rakan saya...
Semoga my future itu blh terima kawan2 saya...
Semoga my future itu juga dari kalangan org2 y baik2 seperti rakan2 saya...
And doa ini juga saya sampaikand fazhi tadi...
And dia pun berharapkan begitu...
Ini adalah hajat y baik...
Semoga perkara baik ini Allah makbulkan...

Tiba2...
Cantiknya kulit pelakon korea ni...
Sangat licin...
Indahnya le kurniaan allah padanya...

Untuk semua... 
Life is journey...



~ hidayah@ied ~
Tabah, sabar, redha dan doa

No comments:

Post a Comment