Thursday, January 9, 2014

A step forward... one step.. step by step...

Salam....

Wah! Now is 1.30am in the morning....
And miss ied is still awake....

It has been 5 hours...
5 hours for me to get a right exact excellent word to describe point by point...
To build a compact nice sentences...
My thought now?
Pe kepayahnye oiiii nak hupdate resume ni?
Habis idea dah cik hidayah ni...
Dah menari2 sekejap smbil dgr lagu smbil2 cr perkataan y terbaik to descibe job description...
Usually.. they... all the engineers... bile look at the resume...
Wow! wah.... so many working experiences ma!!
Of course le... itu le keje korg y suke lompat2 keje tuk lompat2kan level gaji...
But... wow! i have been working in only & only at my kilang "delighting me always"
And it is nearly 7 years since i've graduated.... mmg loyal le!
Maka profile cik ied --> Focus on achieving bright personality and career development
Mengatakan... ye saya tdk berpindah keje sbb nak develop career ((konon2 le... padahal dah msk comfort zone))
Tp... mcm xkena le ayat ni.... nnt kena minta someone check...
Sape le mangsa nye?
Nnt kat kilang kite pk nk tny sape ek....
Xsiap lg ni... baru 40% ... ni perlu tido if not ade y lmbt msk kilang....

Hahaha....
Tajuk entry sll xde kene mengena ngan content entry...

Ok...
Pe y ingin disampeikan...
Lately... sy cpt mengaku kalah...
Penat le.... and sbb cpt sgt mengaku kalah makanye saya blh menangis smbl makan di restoran Megah Seafood sbb dengar kata2 kak rona....
Ayat seperti "kehidupan kite mcm roda... akan berpusing... satu hari kite berada kat bawah... kemudian kat atas plak... ape le sgt nsb hidayah nak di bndingkan yana y mengandung pastu husband accident... pe le sgt nasib hidayah nak dibandingkan ngan kak azlizan y accident ngan husband n husbandnye meninggal dunia"
Ye btl2.... ape le sgt pe y terjadi...
Cuma sbb dari satu ke satu ke satu... hati xdpt menampung ((benar le kata ayah angkat miila tu.... dugaan akan dtg pd saya... jika xmampu saya akan kalah))
Tapi... syukur... keliling saya semuanye mereka2 y baik2... memberi kata2 semangat...
Dan syukur le... saya sedar y sebenarnye mmg amalan saya smkn hari smkn berkurangan...
Mungkin ade hikmahnye... Saya tdk tahu...
In sha allah... pasti ada hikmahnya... Allah itu selalunya menjaminkan sesuatu y baik utk hambanye ((xkire le lalai seperti saya.... kejam seperti firaun... baik seperti aisyah dan abu bakar as-siddiq))
Ok! Saya akan berusaha! Saya xnak ckp kosong seperti tin kosong y berbunyi... saya akan berusaha!

Nak share post saya di fb tadi:
Kadang kala... allah tu nak uji kite... tp kadang kala ujian allah y dtg bertalu2 mmg teruji sgt2 pd hati kite... ade y kate ujian dtg sbb dosa kite terlampau byk... ade y kate ujian itu hny pd y mampu menampungnya... so sy plh kedua2 skl... sbb bile dosa kite byk n allah dtg ujiankan pd kite tu tndanya allah nak kite lbh dekat padanya... same juga le dgn sbb ujian itu hny pd org y mampu menampung... kedua2 pun blh dktkan pd allah... samaada kite mahu sedar atau tidak... saya, xmahu menoleh ke belakang dan menangis... saya mahu jln ke depan dan sekali sekala menoleh ke blkg tuk ks peringatan pd diri sendri... kdg kala bile kite menoleh ke blkg kite tersenyum teringat kisah lalu... ((ini bkn mslh jgn pandang blkg ok.... n ini mode tenang2kan jiwa smbil cr idea update resume saya y bertitle "resume2009_21.06.09" pergh! gile lama xhupdate ok!)) — feeling blessed.

Mari kite berubah.... in sha allah Allah akan bantu kita (^__^)

*~ ᓰᙓᕍ@ᖺᓮᕍᗩᎩᗩᖺ ~*
 (。◕‿◕。)

No comments:

Post a Comment