Saturday, September 29, 2012

menanti utk pergi beriadah....


Salam....

Ehem... ehem...
Actually, saya tgh menanti masa tuk keluar beriadah...
((mode bersemangat tuk tnrkan berat badan))
Target tuk bln 10 xtercapai... sgt jauh tuk tercapai...
Saya target 55kg tp skrang br dpt 67kg...
Selepas raya tersangat susah utk berat badan saya turun... (@__@!!

Well...
Memandangkan saya xbermasalah tuk tidak mengambil nasi dlm sistem pemakanan saya...
Maka, saya sangat2 berharap dapat turunkan berat badan...

Apa y saya mkn?
Well... usually breakfast and lunch saya akan mkn cereal...
10minutes break time.. mmg confirm saya akan ambil kopi ((minuman kesukaan y xdpt nak tolak))
Cuma kuih muih saya elakkan... Dame desu!!!
Ptg? Ini cabaran kuat.... memandangkan xmkn berat di siang hari...
Saya akan berusaha mengelak ambil nasi... saya akan meehoon, kuey tiaw, mee goreng (lagi byk kalori ni...) ataupun roti dan milo....

Nmpk x gaya pemakanan saya y xbtl n xsihat ni....??

So... setelah meng'google' cara tuk kurangkan berat bdn....
So i try to find my way to reduce my weight...
No need herbalife... expensive ma! (right now saya hny ambil acai berry saja... but this one pun saya akan stop after 3 months for langkah berjaga2)

My plan diet:
Breakfast --> 250ml Vanilla Ensure Milk 250 calorie (sweet but it's ok, memandangkan kite perlu gula tuk energy di pagi hari) and 5/10tablets of spirulina & 1capsule of pharmaton (xselalu saya mkn pharmaton... kalu terlalu letih saya akan ambil)
Sementara tunggu break time 10am, saya akan mkn Sunsweet prune (it's very good for my metabolisme)
Lunch --> Vanilla Nestum Nesvita... and if terasa lapa... will minum milo....
Dinner --> Vanilla Nestum Nesvita + 2 spoon of oat.. if lapar, akan mkn kiwi...
Before tidur --> Minum green tea and eat 10tablets spirulina & 1 tablet of Neem... jika mkn berat mlm tu, saya akan minum NH Detoxlim Green Tea tuk cptkan bowel movement...

Tapi hari ni...
Saya g beli barang2 from Elken... such as IG6 Colostrum Cookies, Spirulina Cereal and Chocolate Malt....
Purpose tuk gantikan Nesvita and milo... both are too sweet...
But drinks from Elken ni less sugar... ((saya xberapa suka minuman or cookies y manis))
Jika dikire kandungan kalori y bkl diambil, will be less than 700 kalori...
Which it is good for loosing weight...

Semoga saya berjaya untuk misi kali ni...
Pray for me....

K... it's time to bersiap....
Daa sume ;>

[̲̅i̲̅][̲̅e̲̅][̲̅d̲̅] @ [̲̅h̲̅][̲̅i̲̅][̲̅d̲̅][̲̅a̲̅][̲̅y̲̅][̲̅a̲̅][̲̅h̲̅]
(。◕‿◕。)

2 comments:

  1. wow! very determine tuk kurus. keep it up dear. all the best!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe... sgt ber2ia ok... target 55kg... mudah2an tercapai ;>

      Delete