Monday, September 24, 2012

pathetic... geram marah sedih mendatangkan kecewa...


Salam...

Satu hari Isnin saya berada dalam keadaan y moody --> marah + kecewa...

Terasa sia2 usaha bekerja keras sepanjang tahun hanya kesalahan y sebegitu...
Terasa sia2 mengorbankan masa awal tahun tuk menjayakan model baru...
Terasa sia2 bila sangat ketara kesalahan kita memang sengaja dicari...

Hanya kerana late coming 'lunch hour jumaat' y lmbt tuk 5minit for 1st day and 8seconds for 2nd day... ((y sepatutnya saya rs xperlu dikira))
Hanya kerana late coming saya y mencecah 17hari tetapi tidak melebihi limit...
Yang setiap kali 'late coming' itu dipotong gaji setiap 15minute dan dimerit...
Saya merasakan ketidak adilan disini...
((lambat kami bukan free of charge seperti kebanyakan company... setiap kali kami tinggalkan company atas urusan peribadi setiap kali itu le gaji kami akan dipotong melainkan cuti diambil))

Jika ingin berkira, sangat byk saya hendak sebutkan...
Jika ingin mengata, sangat byk ingin saya luahkan...

Mungkin sudah tiba masanya saya berhijrah ke tempat baru y lebih menghargai apa y kita jayakan..
Dari di sini y mana mereka berusaha mencari kesalahan kita seolah2 kita ini tidak menyumbangkan apa2...
Yang mana pergi business trip ke luar negara pun dianggap berjalan makan angin...
Walhal kami di sana bertungkus lumus bekerja hanya untuk menaikkan profit company...

Serius, jika hujung tahun ini apa y saya perolehi tidak setimpal dgn apa y saya buat...
Saya akan mengorak langkah... oleh itu, bermula skrang saya perlu mencari...

Perasaan saya y membuak2 mrh tadi ingin tahu x?
Saat itu tadi... saya mmg nekad...keluar dari sini mmg y terbaik...
Rakan2? Boss saya y baik? Saya dah xkesah...
Meraka kesah ke?
Saya xnak amik tahu... cuma...
Engineer electrical y senior dlm team saya adlah saya seorang...
Knowledge saya dan junior sangat jauh berbeza...
Maka... semoga mereka blh survive jika saya y tiada...

Perasaan marah dah berkurang... kini cuma terkilan...
Salah saya... saya terima seadanya...
Mungkin ini juga langkah tuk saya lbh berusaha tuk dptkan PHD...
 

[̲̅i̲̅][̲̅e̲̅][̲̅d̲̅] @ [̲̅h̲̅][̲̅i̲̅][̲̅d̲̅][̲̅a̲̅][̲̅y̲̅][̲̅a̲̅][̲̅h̲̅]
(。◕‿◕。)

No comments:

Post a Comment