Thursday, August 2, 2012

bertahan!

Salam....

Selamat pagi semua... huhu ~~ (@__@!!
Err! Sepatutnya perlu masuk tido... esok keje kot!
Xpe le... Lagipun saya dah 3 hari kesangapan tiada kerja2 y perlu di buat...
Ni kalu my FM dengar ni confirm2 i kene transfer department... ahaks!
((let's say he understand malay --> matilah kami sume cos slumber kutuk die menggunakan bahasa kebangsaan))
Keje2 kritikal n too electrical mmg menanti... cume mahu merehatkan minda dr dok ngadap mende2 tu....
Kite lupe kan dulu cos esok saya plan tuk membuka buku electronics circuit di office...

Well... masuk hari ni... it is already 6 days...
I'm in not-so-in-good-condition a.k.a i'm not feeling well!
Tahap kesihatan jatuh merudum...
I knew it!... since i have sore-throat on thursday night
Start to have flu on saturday morning... n the body temperature increased on the night...
Got fever on the sunday...
Monday started to have bad-flu and hard to breath...
I knew very well this symptomp... Saya dah mengalami keadaan ni bertahun2....
Then on the lovely tuesday morning, dengan niat y suci murni keluar awal tuk mengisi minyak kete n mengepam tayar kete y pancit...
Harmoni btl pagi selasa tu... angin bertiup, awan mendung... Ok! hari nak hujan....
While driving... kept thinking which petrol station should i go...
Shell that near to my house or caltex the-chosen-n-fav-petrol-station...
Then i chose Caltex... ((Lalala dlm hati ketika itu...))
Then.... when  i almost reached Taman Klang Jaya...
I heard the sound tik... tik... tik... tik.. tik.. tik.. tik tik tik tik
Oh no!!!! it's raining... and it was heavy raining...
Arrr! i should pick shell.. at least i can pump my tire...
Ok le! never mind... just fill the tank....
But... tgh dok isi minyak.. usha tayar kete blkg...
Allah!!! kronik lembik tayar kete aku...
Lalu mengusha tahap level hujan... pergh! lebatnye!!!
But no choice... nak xnak... terpakse le ku isi kan angin ke tayar kete ku itu...
Ok! Guna payung mmg xmembantu.. seluar n baju jadi lencun...
Tapi saya teruskan perjalanan ke kilang... n cepat2 call kak rona tuk minta tolong n pinjam suar die... luckily die xkuar umah lg... ((dah mcm cerita dah entry ni))
Pastu jammed tahap gaban... ok! hujan... sume pun bw slow.. perlu berhati2 ied!!
Sampei kilang... giri2 kul 8am... berlari saya nak ke tingkat atas tuk clock in...
Fuh! 7:59:30am...
Syukur2! Kalu x terpakse angkat bendera logo LC lagi...
Akibatnya.. dengan uniform y agak basah kemudian berlari2 memanjat tangga...
Saya terus semput... there is slightly wheezing sound.. ((tapi xde mood nak turun pegi klinik in house))
Maka.. bertahan le saya dgn menyapu vick... ((cari inhaler xjumpa))
Alhamdulillah... saya berjaya bertahan sehingga petang...
So... malam skipped tarawikh... sob sob sob...
And... rabu still x recover... semput sket je... but for me it's normal...
Cuma mode bekerja merudum... hopefully on thursday saya blh dpt mood blk...
And semoga saya bertahan....

Ayat someone to me.. n ayat ni juga sayasukackppada kengkawan...
"Sakit itu penghapus dosa2 kecil.... mungkin kita tdk sedar dosa2 kecil y kita tlh lakukan... n Allah itu sayangkan kita... maka Dia anugerahkan kita kesakitan untuk dihapuskan dosa2 kita n lebih mengingati Allah...."
Wallahu'alam.. tapi xsalah kita berpegang pada kata-kata ini untuk kita lebih mendekati diriNya...
((huhu... nmpk sgt le byk btl dosa2 kecil saya... aduhai! Diri n hati... but i know i'm not a good woman... but now i'm trying my best to be good))

Ok... dah kul 1am ni... Mungkin terlmbt... tapi still nak wish... Happy Friendship Day

p/s: sudah msk 2 aug.. tp xstart lg draft tuk dissertation... dr.tan mesti dok tunggu draft saya... please ied!! speed up!!! if u still lengai like this... then how u want to do phd????


۪i۫۰۪e۫۰۪d۫۰_۪k۫۰۪e۫۰۪a۫۰۪i۫۰
(。◕‿◕。)

No comments:

Post a Comment