Sunday, October 27, 2013

Dugaan itu tidak pernah berhenti?

SAlam...

Tetiba...
Saya boleh terjaga dr tido tanpa sebab yang munasabah...
Tapi...
Mungkin juga sebab saya perlu sediakan documentation tuk rakan2 saya...
Maka Allah kejutkan saya dari tido... mungkinkah?

Sebenarnye...
Saya ingatkan saya boleh menarik nafas lega...
Tuk menghadapi saat2 bahagia di hujung tahun...
Hahaha... konon2nya nak focus kembali tulis menulis thesis yang dah terpending lama gile...
Sekali tu dapat berita sekali lagi y saya mungkin perlu terbang ke Taiwan kembali
((seriously... xtermasuk dlm list tuk berjalan2 ke sana))
Boleh x nak wat statement ni "Taiwan... aku datang kembali"??
Hahaha....

Ok... our new project with packed and tight schedule dah ckp tuk wat saya sesak nafas..
Dengan saya sendiri y tlh merancang tuk pergi 'bercuti2' luar negara...
Dengan thesis yang sangat byk perlu diperbetulkan...

Fuh! fuh! ini semua dugaan Allah...
Yang ini baru tepat kata... "Kita hanya mampu merancang Allah y menentukan segala2nya"

Sabar... tekun... berusaha...
((Tapi ketekunan tu seolah2 hilang dari saya))

And... i have new friend...
Friend of my sister...
Even though i keep arguing who exactly the person is...
Now... i am tying my best to be friend with this person...
I believe my Al-Mighty Allah S.W.T will protect me from bad thing...
And if it is a bad thing... it is one more dugaan for me....

As my kakak in my kilang always said "Allah itu selalunya datangkan dugaan kepada hambanya yang mampu menerima dugaan itu"
Saya kah itu? Saya kah yang mampu menerima semua dugaan itu?
Dugaan y tidak pernah berhenti?
Sesungguhnya Allah itu mesti sangat2 sayang kan saya kan?

Sebab itu... ini doa saya....
"Ya allah... jika aku memperolehi kebaikan darinya... maka kau dekatkan kebaikan itu kepada ku... jika aku memperolehi keburukan darinya... maka kau jauhkan lah ia dari ku"
Alhamdulillah... selalunya petunjuk allah itu ada...
Samada kata hati y sgt kuat bergolak dlm diri saya...
Ataupun berlakunya satu perkara di hadapan mata saya...
Insyaallah petunjuk itu ada... yakin!

Sekian....


*~ ᓰᙓᕍ@ᖺᓮᕍᗩᎩᗩᖺ ~*
(。◕‿◕。)

No comments:

Post a Comment