Friday, December 7, 2012

hari2 y kurang bernasib baik...

Salam...

Kenapa tajuk begini ye??
Huhu... 
Masa cuti deepavali beberapa hari... 
Kemudian menyambung mc dan bercuti ke langkawi..
Dan disambung kembali mc...
Cukup lah saya xpegi keja selama 2weeks ms bln november lepas...
Gara2 sakit asthma menyerang...

Starting from today... doctor gave me "MC" for 2 days...
Then i will be on leave from company from saturday till monday...
And tuesday will be the public holiday...
Wah!!! Bestnye dapat cuti panjang lama2...
Ye!! Best le sgt... konon cuti panjang lama2 blh le saya siapkan thesis saya y dah tersangkut xbergerak2 n perlu di hantar on this 18/12
Tapi... kuasa allah tu mmg powerfull dr y lain2...
Duduk di atas lantai or di atas kerusi or di atas tilam dah xjadi nikmat...
Menekan2 kekunci keyboard ni xbrp nikmat...

Kenapa??
Nak tahu?
Ia hadiah tuk saya agar lbh menjaga perangai supaya jd baik2 sket...

Sesuatu y x diduga....

Berbalut sudah kakiku...
 
Camne blh jadi camni?
Kejadian berlaku pd waktu mlm ketika hujan lebat di kawasan parking tempat kerja...
Syukur alhamdulillah saya dengan kak rona... ((xtahu le if sorg2 camne...))
Waktu itu saya tidak berlari seperti kak rona cos saya bw payung polka-dot hijau saya itu...
Selepas naik tangga, terpaksa jalan ke kanan bahu jalan cos ade kete kancil y btl2 parking dpn tangga ((the car was blocking the access to the stair))
Saya berjalan agak cepat cos hujan agak lebat...
Then.... bedebuk!!!
Saya terpinga2 sekejap selepas terjatuh...
Then bila saya cuba tuk bangun br terasa sakit nak amat.... n for the first saya xblh nak bgn...
Saat tu mmg saya rasa nak menangis... saya mengerang.. ((pernah tgk one litre of tears?? saat2 aya chan jatuh tuk kali pertama... dan kemudian dia mengerang kesakitan... mcm tu le saya juga))
Kak rona mmg terkejut n terus berlari tolong saya... berusaha untuk tolong saya bgn...
Ketika bangun saya cam pelik macam mana blh jatuh... bile toleh ke belakang rupe2nye di bahu jln tu ade lubang... maybe tuk pengaliran air hujan... Terus saya ck"knp ade lubang kat ctu?"
Dan kaki kanan saya mmg btl2 dlm lubang tu...
Arr!! Asalnya ingin pergi makan ayam penyet tapi bertukar tragedi...
Kami rushing pergi ke klinik Shah Alam... ((xterpk tuk pergi inhouse cos kelam kabut n saya sendiri pun xterlarat nak ke sana cos in-house klinik agak jauh dr parking)) 
Alhamdulillah adik saya ambil tuk bw pulang ke klinik...
My mama sangat2 terkejut saya turun dr kete vios hitam...

Esoknye ke klinik dihantar oleh kakak saya...
Dr. Siti kasi mc 2 hari
And her advise for me not to fall again... cos this second time kaki y sama terseliuh n bengkak...
Dia kata kaki saya ni nak btl2 baik amik ms 3bln.. n if jatuh lg, takut kena bertongkat tuk sembuh...
Ok doc... i will take note bout that...

Huhu.. i missed class for optical basic today in my office.. rugi2..
tapi, jumaat ni saya boleh start mengarang thesis...



*~ ᓰᙓᕍ@ᖺᓮᕍᗩᎩᗩᖺ  ~*
 (。◕‿◕。)

2 comments:

  1. ya ALLAH yunk.. sian kamu.. semoga cepat sembuh.. n gunakanlah masa sebaiknya utk writing thesis (nasihat kepada diri sendiri jugak..haha)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe... dah ok...
      g keje kena gelak cos jatuh xperasan lubang...
      cis!
      tp kengkwn mmg kate logik gak le xperasan lubang tu cos dorg pun xpnh tahu ade lubang...
      huhu... tgh berusaha tulis...
      eh! phd ye leah? master ko dah settle kan??

      Delete