Sunday, April 10, 2011

yang berlalu, biarkan berlalu...

Salam....

La tahzan.... Yang berlalu biarkan berlalu...
~~ Ini adalah salah satu isi kandungan La Tahzan... y saya bace secara berdikit-dikit....

Page 4 - "Mengingati masa lalu dan menghadirkan kembali dalam kehidupan kita sekarang, kemudian bersedih di atas kedukaan dan kegagalan di dalamnya merupakan suatu tindakan yang bodoh dan gila. Itu, sama ertinya dengan membunuh semangat, membunuh harapan dan menghalangi orang untuk menjalani kehidupan seadanya"

Sungguh...
Semalam dan hari ni saya telah mengingati dan mengungkit perkara2 silam y menyedihkan...
Lalu mengata-ngata akan perkara2 y dilakukan oleh mereka y lain...
Saya tidak cukup motivasi diri lagi rupa2nye...
Serta berjaya sudah saya mengumpul dosa2 akibat mengungkit cerita2 lama...
Astaghfirullah hal'azim! Bersorak gembira lah Syaitan2 atas kejayaan mereka...
Ampun ya allah...

Tuk perkara silam y mendukakan...
Saya tidak mahu menoleh belakang lagi...
Tuk mereka semua...
Maafkan saya... Maafkan saya kerana saya telah terlanjur kata
Semoga hari2 saya dan kamu semua bahagia selalu...

Tuk kisah indah saya...
Saya tidak tahu bagaimana dan apa perasaan kamu...
Tapi, saya baru tersedar perkara y kita lalui bersama adalah antara 'precious thing' saya...
Terima kasih atas 'precious thing' y tdk ternilai itu....
Terima kasih atas masa2 y kamu luangkan suatu ketika dulu...
Semoga kamu bahagia selalu, ok?
(( masih ingatkah lagi kamu word fav saya ini "OK?" ))

Saya tidak mahu menoleh ke belakang lagi...
Saya hanya mahu melangkah ke depan...
Perkara y baik2 tentang kisah dulu akan saya simpan kemas2 dlm hati saya....
Sifat2 saya y baik dulu dan telah pudar kini... akan saya tanam kembali...
Saya ingin menjadi kembali Nurhidayah Yahya @ Ied y seorang ceria, memahami, lebih sabar, tidak cepat putus asa dan tidak suka membenci...
Dan saya ingin kekalkan Hidayah y baru... y lebih berperasaan dan y lebih penyayang...

Kawan-kawan....
Tuntutan di dalam Islam y jarang2 kita amalkan...
Akhlak y mulia, bersifat pemaaf dan jangan membenci...
Mari kita sama2 terapkan dlm kehidupan kita (*^ - ^*)

Kehidupan y indah itu datangnya dari akhlak y baik, hati y ikhlas dan sifat y pemaaf (◕‿◕)

Wallahu'alam....


۪i۫۰۪e۫۰۪d۫۰_۪k۫۰۪e۫۰۪a۫۰۪i۫۰
(。◕‿◕。)

No comments:

Post a Comment