Sunday, April 3, 2011

novel oh novel....

Salam....

Hai... semua....
Sehat??
Saya?? semstinye kurang sehat... asal aku wat entry baru je mesti xsehat... mesti korg sume tensi kan?
Saya dah hmpir 3 minggu kene batuk n sesak nafas...

Lama rasanye xtulis entry baru...
Tapi hari ni... well.. pagi ni...
Setelah satu hari jumaat saya menidorkan diri dr pg smpei ke pg...
Hehe... i hanya bgn tuk solat n mkn ok?
Sue the doctor because of her superb duperb drug that made me feel dizzy n sleepy ;>

Well... actually hari ni saya menguatkan diri tuk pegi ke tmtp y biasa saya tujui di hari sabtu....
Tapi cos jem y tersangat2 le jem kat federal highway kat area shah alam...
Menyebabkan saya melencong ke Amcorp Mall...
((Sakit2 pun ko blh melencong dr tujuan asal ye cik ied??))

Kaki xtahu nak g mana...
Jadi bile dah mcm ni... saya akan cr satu tmpt y menjadi "peveret" saya...
Iaitu..... "Kedai Buku" --> konon2nye menyahut seruan kerajaan "Mari Membaca"
Maka, saya pun melangkah masuk ke dlm "Book Xcess"
"WAHHHH!!! Buku2 kat cni sgt murah!!! I suke!! I suke!!"

So... setelah pilih memilih....
Saya pun membuat pilihan terbaik... (amek ko sampei 6 biji buku aku beli...)
All the book is below RM20... except from the author of Nicholas Spark.. RM24.90
Sume buku2 tu range harga die around RM35 and above... ade y sampei RM89.90
((Nicholas Spark le y sampei RM89.90))
Well... setelah ditelek2.. rupe2nye die murah cos most of the book is the first edition...
((Mencari p/s i love u y first edition... tp sampei skrang tdk berjumpe (T___T!! ))

So... list di bwh ni adlah buku2 y saya beli:
1) The choice by Nicholas Spark
2) Picture Perfect by Jodi Picoult
3) Love Rules by Freya North (xpenah dgr nama die... tp novel2 die byk gak best seller)
4) Going home by Harriet Evans (sama gak xpnh dgr.. tp synopsis cam best... n cover sangat menarik)
5) I remember you by Harriet Evans
6) Be carefull what you wish for by Alexandra Potter ( y ni mmg selalu je pegang setiap kali msk kedai buku... tp xbeli2 gak)

Hehe... tp y dah di beli tp xhabis2 baca pun byk lg kat dlm bilik ni.... (@___@!!
Cecelia Ahern... Lisa Jewell... Nicholas Spark... Stephen Meyer... Carmen Laforet....
Banyak-banyak!!

And saya sekarang sdg berusaha tuk kembali membaca cos bahasa inggeris saya semakin lemah and teruk...
And saya perlu mengasah fikiran saya agar lebih byk berfikir n 'explore' sesuatu...

Dan memang betul le kata para2 penulis Malaysia...
"Sudah ramai y tidak mahu membaca lagi kerana masa mereka dihabiskan dgn hanya melayari internet"

Contohnye adalah saya... uwaaaa!! kalu dulu seminggu satu atau dua buku blh habis baca...
Kini???

Yeah!! Mari kite membaca kembali... 
Sebagai permulaan... satu buku tuk 2 minggu...
((apekah??? 2 minggu??)) --> permulaan ok... permulaan...

Fin...
۪i۫۰۪e۫۰۪d۫۰_۪k۫۰۪e۫۰۪a۫۰۪i۫۰
(。◕‿◕。)

No comments:

Post a Comment