Tuesday, February 22, 2011

board of engineers malaysia

Salam....

Dearieee my frenz....

B.E.M???
Saya sudah hmpir 4 tahun graduated dr Uitm....
Tapi masih tidak mendaftar lagi di bawah B.E.M ni...

But then, when one of my frenz... Madam Sulisa... meng'post' di wall nye psl BEM ni...
Terus wat saya terpikir... "a'ah le.... aku xdaftar pun BEM lagi..."

Kenapa BEM?
BEM adlah satu "union" (blhkah union?)... utk para2 insinyur@engineer di Malaysia.
Seperti doktor dan para2 peguam... kami sebenarnye perlu mendaftarkan diri untuk di iktiraf sebagai Jurutera y berkelayakan.
Di BEM ni byk perkara mengenai engineering y diperbincangkan terutama teknologi2 baru.
And for those who are interested to be an 'i.r' or professional engineer, dia perlu le berdaftar di bawah BEM...
Procedurenye... you have to sit for exam and must do research in engineering... to proved that you are really qualify to be professional engineer.
Kat cni jugak ade 'job vacancy'tuk fresh graduate mencari kerja and for the engineer to try new experience...

Mungkin ade y kate BEM ini xpenting... xperlu kot nak daftar...
But 4 me... it is a good thing...
We are Engineers... we are qualified... so why not we just join the BEM?
And lagi satu...bertambah le bilangan statistik para jurutera berdaftar di Malaysia...
Bertambahnye bilangan... maka sasaran kerajaan tuk mencapai angka 50k jurutera di Malaysia akan tercapai....
Hehe... Sasaran tu ketika saya mula2 masuk belajar di Uitm... ;p

So, perhaps... after gaji nanti saya blh hntr form application saya...
Saya teringin jadi member IEEE balik... tp fee die sgt le mhl... n dlm USD...
Jadi terpakse le saya lupakan... (@___@!!


۪i۫۰۪e۫۰۪d۫۰_۪k۫۰۪e۫۰۪a۫۰۪i۫۰
(。◕‿◕。)

No comments:

Post a Comment